//ארגון אידה קיים כנס בנושא הרפורמה בדיני הביטוח באנגליה בשיתוף מרצים בכירים מאוניברסיטת Exeter

ארגון אידה קיים כנס בנושא הרפורמה בדיני הביטוח באנגליה בשיתוף מרצים בכירים מאוניברסיטת Exeter

ארגון אידה ישראל בשיתוף ועדת הביטוח של לשכת עורכי הדין קיימו יום עיון בנושא הרפורמה בדיני הביטוח האנגליים שעיקרה צמצום חובת הגילוי של המבוטח בביטוחים צרכניים והגבלתה למענה מלא לשאלות המבטח, בדומה למודל הקיים בישראל.

ביום העיון, בו השתתפו עשרות עורכי דין בכירים בתחום הביטוח בישראל, הרצו שלושה מומחים בכירים מהמחלקה למשפטים באוניברסיטת Exeter באנגליה: פרופ' רוברט מרקין, מר פיטר טיידסלי וד"ר קירייקי נוסיה.

המרצים הציגו שינוי משמעותי נוסף בחוק הביטוח האנגלי: ביטול ה-warrenties וביטול אפשרות המבטח להפקיע את חוזה הביטוח בשל הפרה שאין לה קשר סיבתי לנזק – בדומה למצב המשפטי בישראל.

הרפורמה בדיני הביטוח באנגליה קבעה פיצוי שחל על המבטח בכל תשלום מאוחר של תגמולי הביטוח מעבר לזמן הסביר, אולם לא קבעו מהו זמן סביר. המרצים גם הדגישו כי אין בחוק החדש הגדרה למרמה בתביעת ביטוח וכיצד מוכיחים אותה.

במענה לחידושים של המשפט האנגלי, נתנו פרופ' רונן אברהם מאוניברסיטת תל אביב ועו"ד פגי שרון, שותפה בכירה במשרד עורכי הדין לויתן שרון ושות' סקירה מקיפה על הדין הישראלי בהתאם לחוק חוזה הביטוח, באותם נושאים אותם סקרו המומחים מאנגליה.

עו"ד שרון הציעה בהרצאתה כי מכיוון שהצטברה בישראל פסיקה רבה בעניין חובת הגילוי וכן מהם היסודות שיש להוכיח בטענת מרמה, יכולים עורכי הדין באנגליה להיעזר בדין הישראלי על מנת לפרש את חוק הביטוח החדש. עוד ציינה עו"ד שרון בהרצאה כי הבדל בולט בין החוקים היא התחולה של החוק הישראלי גם על ביטוח עסקי-מסחרי, בניגוד לחוק האנגלי המבחין בין הביטוח הפרטי (צרכני) לבין הביטוח העסקי.

מצגות המרצים בכנס 

מצגת עו"ד פגי שרון

מצגת ד"ר קרייקי נוסיה

מצגת מר פיטר טיידסלי

מצגת פרופ' רונן אברהם

מצגת פרופ' רוברט מרקין

 

 

 

2018-05-17T14:25:34+03:00 מאי 9th, 2018|ללא קטגוריה|